12 Eylül 2015 Cumartesi

Kış Hazırlığı 1




Önümüz kış, kuruttunuz mu patlıcanları, biberleri? Domatesi de unutmadınız değil mi?



Kışa hazırlık yapmak oldukça zevklidir aslında, reçeller, kurular, turşular… Ben en çok kuru sebzeleri seviyorum. Yazınki hallerinden daha da lezzetli geliyor bana ve kış soğuğunda kurtarıcı yemekler oluyor benim için. Sadece haşlamanız gerekiyor, gerisi size kalmış, istediğiniz malzemeyle dilediğiniz gibi pişirin. Kıymalı ya da zeytinyağlı dolmalar, patlıcan yemekleri, domatesli ve biberli mezeler...

Hazırlamak oldukça kolay bunları. Dolmalık biberlerin ve patlıcanların içini oyup ipe dizmek yeterli. İpleri de balkonda en çok güneş alan yerlere seyrek astınız mı işlem tamamdır. Birbirine değmemesine özen göstermek yeterli, gerisini güneşin şefkatli ışınlarına bırakın. İyice kuruyup tıkır tıkır olana kadar güneşte kalsın. Yalnız bugünlerde yağmurlu havalara dikkat edin, ıslanırsa sebzeleriniz çürüyebilir. Domatesi kurutmayı daha önce anlatmıştık, domates sulu olduğu için biraz daha bol güneş ister, şimdiye kadar kurutmuşsunuzdur diye düşünüyorum. Unuttuysanız da hemen sıvayın kolları! Güneşin kızgın saatlerinde kurutabilirsiniz hâlâ. 



Patlıcanları ve salçalık kırmızı biberleri de halka halka doğrayıp kurutabilirsiniz. Şimdiden ellerinize sağlık, afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *