11 Ağustos 2015 Salı

Kendini Bilmek / Deneme


"O ki, bilmiyor ama biliyor bilmediğini; çocuktur,onu eğitin yetiştirin. 
O ki, bilmiyor ama bilmiyor bilmediğini;cahildir,ondan uzak durun. 
O ki, biliyor ama bilmiyor bildiğini; uykudadır, onu uyandırın. 
O ki, biliyor ama biliyor bildiğini; bilge kişidir, onu izleyin.

Fars atasözü

Bir gün siz de büyüyeceksiniz, siz de…



Var olmak kendini tanımayla başlar, ne olduğunu ya da ne olmadığını bilmekle… Evrende yer kaplamak değildir var oluş. Olgunlaşmaktır alınan her nefeste, fark yaratmaktır, farklı olabilmek, düşünebilmektir aslında. Uyanmaktır gaflet uykularından. Ben kimim, niçin varım? diye sorgulamaktır, önce kendini, öz benliğini ve sonra da hayatı…


Peki bizler, sürüden farklı mıyız, hayata fark katıyor muyuz ki “ben oldum, büyüdüm” diyebilelim. Uyanmış mıyız gaflet uykularından, yoksa öylesine yaşayıp gidiyor muyuz boş hevesler peşinde, ne olduğumuzu, kim olduğumuzu bilemeden? Uyanmadan göçüp gidecek miyiz bu hayattan? Kendini bilmek, belki de birileri her şeye sahipken dünya nimetleri adına, hiçbir şeye sahip olmadan da her şeyi olabilmektir aslında.

Ne olduğunu bilmek, büyüdükçe küçülmektir belki de. Kibirden arınmak, dolu başak gibi başını yere eğmek, “ben oldum” demeden. Zira olgunlaşmaya taş koyan kibirdir. Kendini bilmek, sahip olduğun nitelikleri tanımakla başlıyorsa, kimseye büyüklenmeden büyük olabilmektir olgulaşmak.

“İnsanın  kendini fethetmesi, zaferlerin en büyüğüdür” diyor Platon. Socrates ve öğrencisi Pluton'un insanlığa "Kendini bil!" çağrısı, yüzyıllardır gerçerliliğini korumakta, zira var oluşun anlamı bu yoldan geçiyor. Öz benliğini bilip kendini tanı ve kontrol et ki, varlığın fark yaratsın! Zor bir yolculuk bu kabul, belki son nefese kadar sürecek ‘ben kimim’ sorusuna yanıt arayış, en zoru kendini tanımak aslında. Kendini tanıma, belki de hepimizin içinde var olan akla karayı ayırt etme çabasıdır. İç dünyaya açılan penceredir biraz da. Boy aynası tutmaktır öz benliğe.

Kendini bilmek öyle kolay iş değil arkadaş, uzun bir yol bu! Varlığının farkına varacaksın önce, hissedeceksin evreni ve kendini, yaşadığın sürece. Adım adım bulacaksın benliğini, tanımaya çalıştıkça kendini, evreni de anlamaya başlayacaksın. Ne olduğunu, ne aradığını bilirsen eğer, aradığının nerede olduğunu da bileceksin. Bulduklarının değerini fark ettiğinde, kendi değerini de anlayacaksın. Sahip olduğun her şeyi varlığınla zenginleştirirsen, sahip olduklarınla zenginleşeceksin. 

Aradıklarını bulmak ve mutlu olmak için bedel ödemeye hazır mısın? Göze aldın mı, kendini tanımayı, anlamayı, kim olduğunu bilmeyi? Var olmak senin elinde değil ama var oluşa değer katmak senin kudretin. Hazır mısın “Ben Kimim?” diye sormaya, kendini bulmaya hazır mısın? Bunları yaparsan ne mi olacak? Kendini bilecek, tanıyacak ve uyanacaksın. Zenginleşecek ruhun. İşte o zaman, tuttuğun  ipin ucunda bir yanda sen öte yanda mutluluk olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *