19 Temmuz 2015 Pazar

Bana Göre... / Deneme

Hayata Dair


                “Hayat; kendisini alt edenindir.”    Friedrich Nietzsche 

Bunu söylerken Nietzche kaçıncı çılgınlığını yaşıyordu acaba?.. Orasını bilmem ama hayatı alt etmek diye bir şey yok bence!.. Yok öyle kadere yön vermek falan. Savaşmayacaksın hayatla, barışık yaşayacaksın evrenle, sana sunduklarına şükrederek... Bir tek göz verdiyse, onunla bakacaksın hayata, güzellikleri görmeye çalışacaksın. Yaşayacaksın belki tek kolla, iki koldan daha güçlü ve sevgiyle... Yaşayacaksın sana biçilen rol her neyse, onu en üst seviyede taşıyarak... Madem hayat bizim için planlar yapmış, çırpınmak boşa, onunla savaşmak yerine bu planların tadını çıkararak daima!..



Kısacası hayatı değil, kendini alt etmeli insan!.. Hırslarından arınarak, gerçi hırs nedir onu da bilmem ben. Hiç hırslarım olmadı hayatta. Koskocaman hayallerim, zengin düşlerim olmadı hiç. Bencil de olamadım, istemeyi de bilemedim, bazıları anlamasa da, bencillik yok benim doğamda. Kendini alt etmenin yolu, fazla ‘sencil’ olmayı yenmekten geçiyor,benim yaradılışımda olanlar için. Artık kendimi düşünmeyi bileceğim ben de. İstemeyi bilmediğim için hayat da vermiyor işte, istemeyi öğrenerek, başkalarını düşündüğüm kadar kendimi de düşünerek alt edeceğim galiba özbenimi!.. Kimse incitemez beni, ben izin vermedikçe değil mi, kendimi alt ettiğimde incitemeyecek diken bile... Yani uzun lafın kısası:


Her neyse, demem o ki, herkes, bir şekilde törpülemeli kendini. Egonun birazı yeterli, megolaman olan varsa içinizde, söyleyin kendini alt etsin, hayatı alt edeceğine. Evren zaten her şeyi sunmuş bize, onunla savaşmak yerine, kendi savaşımını tamamlamalı ademoğlu bence.

“ Hayat böyledir. Onun için hazırlık yapamazsın. Onu hazır bir şekilde bekleyemezsin. Güzelliği bu, anlamı bu. Her zaman şaşırtır ve sürprizlerle gelir. Her anın sürprizlerle dolu olduğunu ve önceden hazırlanan hiçbir yanıtın uygulanabilir olmadığını görürsün, eğer gözlerin varsa… “  Osho

Hayatın bize verdikleri, her zaman beklediğimiz şeyler olmayabilir. Belki de öyle anlarda evren, “dur ve bekle” diyordur, “daha iyisini sunacağım sana, yeter ki görmeyi bil” … Olmuyorsa vardır bir bildiği yaratanın, serbest bırak, bırak ki, kader planlarını uygulasın! Bizim için bir güzellik illa ki vardır ömür kavanozunda, hepimiz için. Uzanıp almayı bilirsek, sevgiyle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *