10 Şubat 2016 Çarşamba

Ahmet Kutsi Tecer / Nerdesin

"Kelimelerle yapılmış bir resimdir şiir." Cenap Şehabettin



Ahmet Kutsi Tecer, Nerdesin şiirinde,iç dünyadan dış dünyaya yansıyanları bir sesle özdeşleştirir. Bir ses, nereden ve kimden geldiği belli olmayan bir ses, şairin ruhunu teslim almıştır. Onu beklenmedik anlarda sarsar, gece uykularından uyandırır, peşi sıra takip eder hep, sonra da rüzgara karışır gider. Kısacası şairin tüm benliğine hakim bir ses, "nerdesin" der durur.

Geceleyin bir ses böler uykumu,
İçim ürpermeyle dolar: _ Nerdesin?
Arıyorum yıllar var ki ben onu,
Aşıkıyım beni çağıran bu sesin.


Şair, her yerde hissettiği bu sesi arar, bütün sevgileri içinden atarak kendini sesin sahibine vermiştir. Mistik bir duygu gibi... Görünmeyen, bilinmeyene ait bir ses sarar dizeleri. Bir gün "gel" desin diye bekler şair.

Nerdesin şiirinin yapısını ve üslubunu bu ses belirler adeta. İki kez tekrarlanan nerdesin sorusu şiire ahenk ve hareket katar. Ayrıca uyaklarla da desteklenmiştir bu ahenk.

Gün olur sürüyüp beni derbeder,
Bu ses rüzgarlara karışır gider.
Gün olur peşimden yürür beraber,
Ansızın haykırır bana: _ Nerdesin?

Bu soru şiiri bölümlere ayırır.  Birinci ve ikinci parçada sesin kaprisleri karşımıza çıkar, son parçada derin bir özlem karşılar bizi.

Bütün sevgileri atıp içimden,
Varlığımı yalnız ona verdim ben,
Elverir ki, bir gün bana derinden,
Ta derinden bir gün bana " Gel" desin.

Ahmet Kutsi Tecer, doğanın içinden geçip gider adeta. Yanında hep o ses ve sese duyulan özlemle... Şairin ifade tarzı oldukça sadedir, benzetme ve sıfatlardan uzaktır. Kime ve neye ait olduğunu bilmesek de bu sesin tarifi oldukça çıplak bir anlatımla verilmiştir. Şairi ilgilendiren, bir gün onu bulmak ve hissettiklerinin onda yarattığı tatlı veya acı duygulardır. Zordur yine de bilinmeyeni aramak, gel demesini beklemek.

Şair, bir arayışı anlatıyor ve süsten uzak bir derinlik yaratıyor şiirde. Sade, saf ve çıplak bir derinlik... Doğada ya da kendinde bir arayışın içinde... Hani diyor ya Mevlana, "Ne ararsan kendinde ara!" diye, belki de öyle bir arayışı vardır şairin, kim bilir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *