22 Haziran 2015 Pazartesi

Sleepers / Film


SLEEPERS

             Ben çok fazla film izlemem ama  izlediğim bazı filmleri de klasikleştiririm kendi içimde. Yani benim her dönemimde aynı değeri taşır onlar. İşte bu filmlerden birini, ’96 yılında izlediğim ve çok etkilendiğim  Sleepers’i paylaşmak istiyorum. Yıllar sonra tekrar izledim  Sleepers’ı ve bu kez daha da çok sevdim. Oyunculuk ve konu mükemmel bana göre, teknik eleştiriyi film eleştirmenlerine bırakıp sıradan bir izleyici olarak gördüklerimi anlatıyorum sadece.


           Film dört çocuğun sokakta oynarken yaptıkları bir kazayla başlar. Oyunları, amacından sapmış bir şakadır.Oyun sırasında bir satıcının el arabasını alıp kaçıran bu dört çocuk yaşlı bir adamın yaralanmasına sebep olur. Çocuklar yargılanır ve ıslah evine konur. Cezaları bir yıldır. Islah evine konan çocuklar gardiyanlardan kötü muamele görürler. Dayak, aşağılama, taciz… Orada yaşadıkları acımasızlık ve vahşet, onları bambaşka insanlar haline getirir. Çocuk olarak girdikleri ıslah evinden hayatın sillesini yemiş olarak çıkarlar. Yaklaşık 10 yıl sonra, artık birer yetişkindirler ve intikam almak isterler. Artık bu güce sahiptirler.

        Oldukça kaliteli ve sağlam bir konusu olduğu kadar güçlü bir oyuncu kadrosuna da sahip bir film bu. Bence arşivinizde bulunması gereken nitelikte. Kesinlikle izlenmeyi hak ediyor, eğer hala izlemediyseniz. Siz de benim gibi, suç ve hapishane temalı filmleri seviyorsanız ve çocuk suçlarına karşı duyarlıysanız mutlaka izleyin!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *