6 Eylül 2015 Pazar

Bitkilerle Yaşam 2

Huzurun Rengi Yeşili Evinize Taşıyın

Özellikle büyük kentlerde, yeşilin az olduğu yerlerde, doğayı mümkün olduğunca evimize taşımaya çalışırız. Bahçede, balkonda, odalarda... Huzur veren, havayı temizleyen, sevgiye karşılık veren bu muhteşem dostları... Gerçi ben evim ormanda da olsa yine aynı şeyi yapardım, seviyorum bulunduğum ortamın çiçekle dolu olmasını. Afrika menekşeleri, sardunyalar, kaktüsler, sarmaşıklar, barış çiçeği ve diğerleri...


Evimi benimle paylaşan bu çiçeklerden biri Esin çiçeğim, adını ben koydum. Binamızda çok sevimli bir Esin teyzemiz var, onun hatırası bu çiçek. Salonumun baş köşesini ona tahsis ettim. Yaprak güzelliği ve dayanıklılığıyla beni kendine bağladı. Üstelik adı gibi esin veriyor bana. Zaman zaman ona bakıp hazırlıyorum yazılarımı, şiirlerimi. Sanırım gerçek dostlar yalnızca bitkiler ve hayvanlar. Onlara güvenmek daha kolay, hainlik etmiyor, yalan söylemiyorlar, pek kaprisleri de yok açıkçası. Bazıları nazlı sadece, eh o kadar olsun artık!

Esin çiçeğim, yarı gölge, sıcak ve yarı nemli ortamları seviyor. O yüzden onu pencere kenarında, direk güneş almayan yerde tutuyorum, yapraklarını da ara sıra yıkıyorum. Böylelikle yazın dilediği kadar gün ışığı görüyor, pencereden temiz hava alıyor; kışın da kalorifer peteği de yanında olduğu için, hem üşümüyor hem de ışık alıyor. Yıkanan yaprakları da parlak ve nemli kalıyor.

Çiçek seven dostlara hediye etmek için ideal bir bitki. İki ayrı saksıda dörder kök var, giderek de çoğalıyorlar. 

Kısacası Esin çiçeğim benimle mutlu, o yüzden de sürekli, ana bitki yanından yavru veriyor. Böylelikle saksımda dört kök oldu bu yavrulardan. İlk baharda onları başka saksılara ayıracağım.

Siz de bir tane edinin mutlaka, pişman olmazsınız!..

Bol çiçekli, sevgi dolu günlere!...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *