6 Eylül 2015 Pazar

Bitkilerle Yaşam 1

Sardunya

Çoğu zaman evde dekor olarak gördüğümüz süs bitkileri, aslında ruh ve beden sağlığı için birer şifadır. Görselliğinin yanı sıra, gösterdiğiniz ilgi ve sevgiye karşılık veren sadık dostlarımız onlar. Birçok zehirli maddeyi emerek evdeki havayı temizleyen bu sevimli bitkiler, aynı zamanda rengarenk çiçekleriyle de ruhumuzu temizler değil mi? Evinizdeki nem dengesini de sağlayan bitkiler, bir hobi edinmenin keyfini de yaşatıyor bizlere. Siz de benim gibi, hiç çiçek olmayan bir evi yadırgıyorsanız, en azından bir saksınız olmalı baş köşenizde. 


Pek çok saksı çiçeğim var benim ama ben sardunyalara bir başka sevdalıyım. Balkon süslemesinin yanı sıra, iç mekanda da yetişebilen çok yönlü ve bakımı zahmetsiz bir süs bitkisi olan rengarenk sardunyalarıma... Özellikle de beyaz olanına...

Değişik renklerde katmerli ve yalınkat çiçekleri var bu bitkilerin, dış mekanda yaz boyu çiçek açarlar içeride de kış boyu... 

Pencere kenarları, odamızın bol ışık alan bölgeleri sardunyalarımız için uygundur. Nazı pek yok bu bitkimizin, sadece yazın bol sulamak gerekiyor. Üstelik sulamayı unuttuğunuzda da sadece yaprakları ölüyor, yani oldukça vefalı, kolay kolay gitmiyor sizden. Siz yine de toprağını sık sık kontrol etmeyi ihmal etmeyin! Eğer çok fazla güneşe maruz kalırsa yaprakları kızarmaya başlar, o zaman biraz uzaklaştırıverin güneşten! Seviyorsanız özen de göstermelisiniz.

Sardunyanın yaprağını ellediğinizde keskin ama hoş bir koku dağılır odaya, ben bu kokuya bayılıyorum. Beni sakinleştiriyor; hatta uyku sorunu yaşadığım zamanlarda, pemceremin önündeki pembe  sardunyamla huzur buluyorum. 

İster düz olsun, ister katmerli fark etmez, sardunya her balkonun her cam kenarının süsü olmalı bence. Evimizin şenliği onlar. Çoğaltıp dostlarınıza da hediye edebilirsiniz.



Bu bitkiyi sevme nedenlerimin birisi de üretiminin çok kolay olması. Uzayıp genişleyip saksıya sığmamaya başladıklarında dalını iki boğum arasından kesip başka saksıya dikiyorum. Genellikle beni kırmayıp orada büyüyor ve çiçekleniyorlar. Yaprakları keskin kokulu olduğu için sinek ve böcekleri de kaçırıyorlar. 

Unutmayın! Ne kadar dayanıklı ve vefalı olsalar da, onlar da sevgi ister, ilgi ister. Bol çiçekli ve sağlıklı olmaları için, sevginizi eksik etmeyin!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *