8 Ağustos 2015 Cumartesi

Tess Gerrıtsen / Gerilim

Diriliş / Tess Gerrıtsen

“Ayağa kalkıyorum. Aileme dönmenin zamanı geldi artık.”


Afrika’nın gizemli ve vahşi doğası, cinayetler ve ölümden kurtuluş… Bir safari ekibi, birbirini izleyen sır dolu olaylar…


Yine bir Gerrıtsen çılgınlığı benimki. Gerilim romanlarına oldum olası bayılırım, ama beni en çok Tess Gerrıtsen sarıyor. Romanlarında ana karakterler hep aynı: Dedektif Rizzoli ve Doktor Isles. Olaylar da bir gerilim romanında olacak türden, cinayetler falan. Ama Gerrıtsen’in öyle çarpıcı bir üslubu var ki, onu bu tarzın kraliçesi yapıyor, diğerlerinden sıyırıp baş köşeye oturtuyor. Eski bir cerrah olan yazar, romanlarında bazı ayrıntıları tıp bilgisini konuşturarak yazıyor. Vay be, dedirtiyor. Dizisi de bulunan bu romanlar, tabi ki başka bir havaya bürünüyor senaryoya aktarılınca. Gerrıtsen romanları, roman olarak daha çarpıcı bence, öyle ayrıntılar var ki, ekranda hiçbirini göremiyorsunuz.

Yazarı Cerrah romanıyla tanıdım, o günden sonra da bağımlısı oldum. Galiba ben tam bir gerilim romanı sevdalısıyım, Stefan King’den sonra Tess Gerrıtsen de raflarımı süslemeye başladı. Cerrah’ı okuduğumda tek başıma sokağa çıkamadım bir müddet. Kahramanın kullandığı neşter miydi beni korkutan yoksa kadınları canlı canlı kesip biçen bir seri katilin gerçekliği miydi ya da maktullerin yalnız yaşayan kadınlar olması mıydı bilmiyorum. Ama benim yazar listeme yerleşti işte, artık severek takip ediyorum. Gerrıtsen'ı gerilim romanlarının baş yazarları arasına sokan kitap Cerrah olsa gerek. Romanı bu kadar etkileyici kılansa yazarın tıp bilgisi tabi ki…

Diriliş de son kitabı yazarımızın, Türkçe basımı yapılır yapılmaz alıp okudum.  Yine konuşturmuş kalemini. Tam isabet, iyi ki okudum dediğim türden bir kitap. Şaşırtıyor, geriyor, okuma hazzı veriyor, ilişkileri sorgulatıyor. Kısacası, seviyorum bu çekik gözlü kadını, insan bedenini ve ruhunu anlatışını… İyi bir gerilim romancısı vesselam.

Kitap bir safari ekibinin maceralarını ve seri cinayetleri anlatıyor. Usta bir avcının ölümüyle başlayan soruşturma, ana karakterlerimizi altı yıl önce işlenen cinayetleri de araştırmaya itiyor roman boyunca. İç içe geçen olaylar, şaşırtıcı bir finalle selamlıyor bizi. Lanetli bir safari ve kurtulan tek kişinin peşine düşen katilin kimliği... Bir kitabın bestseller olması beni pek etkilemiyor, eğer bir yazarı sevmişsem okumaya devam ediyorum. Bu da öyle bir yazar benim için. Kaleminden kan dökülüyor olsa da, kelimeleri öyle ustalıkla kullanıyor ki, eminim ne yazarsa okumaya devam edeceğim. 

Romanı burada özetlemeyi düşünmüyorum, alın okuyun! Benim gibi gerilim tutkunuysanız, Cerrah’ı da mutlaka okumalısınız! Hatta önce onu okuyun derim. Tess Gerrıtsen’in zekasına ve üslubuna bayılacaksınız. 

Keyifli okumalar!..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *