29 Temmuz 2017 Cumartesi

Filin Yolculuğu / J. Saramago




"Ölüm yaşamın asıl yaratıcısı"


Saramago okumaya Körlük romanıyla başladım, sanırım doğru bir tercih yapmışım, zira benim için hala baş eseri o. Ardından Kabil geldi, o da çok güzeldi. Bu yazar baş köşeme yerleşince, doğal olarak diğer kitaplarını da merak ettim. Filin Yolculuğu hem adı hem de kapağı açısından ilgimi çekti ve okumaya başladım. Zira filleri hep çok sevmişimdir ve romanın kapağı daha önce okuduğum bir kitabın kapağına çok benziyordu: Ustam ve Ben. Okumam için iki önemli sebep... Tabi yazara olan sevgim en önemlisiydi.

İlk hayal kırıklığını kitabı okumaya başladığımda hissettim ama tabi Saramago'nun değil Elif Şafak'ın yarattığı bir hayal kırıklığıydı bu. Zira Ustam ve Ben'i de severek okumuştum. Ama belli ki Saramago ondan çok önce yazmış Filin Yolculuğu'nu.  Ben okumakta gecikmişim, ne yazık ki! Yaşadığım hayal kırıklığını tarif edemem. Sayfalar ilerledikçe elimdeki kitabın Ustam ve Ben'in şablonu olduğunu anladığımda çok üzüldüm doğrusu. Buna ne gerek vardı, diye düşünmeden edemedim. Elif Şafak'tan bunu beklemezdim. Oluyor işte, ne yapalım!..

Filler her zaman ilgimi çekmiştir. Hem azametli, hem de sevimli gelirler bana, asil bir duruşları vardır, her şeyiyle bambaşkadırlar. Sanırım onlarla ilgili bir kitap görünce çekiyor beni.  


Kitabı burada anlatmak istemiyorum, alın okuyun bence. En azından yazarın farklı anlatım tekniğini görmüş olursunuz. Bir fil ve onun terbiyecisinin başına gelenler ve onların karşılaştıkları insanlar üzerinde bıraktıkları etkiler hoşunuza gidecektir. İnce bir mizahi zekaya sahip olan yazar, burada da diğer romanlarında olduğu gibi, metaforlardan yararlanmış. İlginç, zorlu, yer yer eğlenceli, bazen de hüzünlü bir yolculuğa çıkacaksınız fil Süleyman ve terbiyecisi Subhro ile birlikte.

Keyifli okumalar!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *