23 Mayıs 2016 Pazartesi

Hasan Hüseyin


kör olasın demiyorum
kör olma da 
gör beni

80'li yıllarda tanıyıp sevdiğim bir şair düştü aklıma, Hasan Hüseyin Korkmazgil. Uzun zamandır okumadığım bir şiir kitabını aradım evde. Kolayca da buldum, diğer şairlerimle sessizce duruyordu en değerli köşede. Şiir köşesi, dev şairler köşesi... Nazım Hikmet ve diğerleriyle rafta yerini koruyordu her zamanki gibi. İşte kütüphanemden uzanıp aldığım bu ölümsüz adam, Acıyı Bal Eylemek şiiriyle eskilere götürdü beni bu sabah. Günüme anlam katan dizeleriyle...


kahrolasın demiyorum
kahrolma da 
gör beni

İlk şiirini okuduğumda henüz 20'li yaşların şaşkınlığındaydım. Okumuş, sevmiş, sonra da rafa kaldırmıştım. Şiiri ve hayatı çok da bilmediğim yıllardı, güzeldi, şiirdi işte...  O yıllarda sadece şiirdi bu dizeler benim için. Sanatın, duygunun, düşüncenin, sözün derinliğini anlayacak düzeyde değildim henüz. Sonra şair ne demek, şiir ne demek öğrendim yıllar içinde, okudukça anladım, yazdıkça sevdim. Şiir, sadece şiir değildi artık benim için, şiir çok şeydi. Duyguydu, fikirdi, özlemdi, geçmiş ve gelecekti, şiir her şeydi... Böyle böyle olgunlaştı sanat tutkum, şiir sevdam. İşte Hasan Hüseyin de, okuduğum şairler içinde farklı bir yere sahip kalemlerden biri haline geldi yıllar içinde. 

 ekmeği bol eyledik
acıyı bal eyledik
sıratı yol eyledik
geldik bugüne

84'te 57 yaşında yitirdiğimiz şairi, bugün daha bir derinden okuyup anlıyorum, daha farklı görüyorum sözcüklerin içtenliğini. Bana edebiyat ve şiir sevgisini kazandıran dizelerini...

Hayatı katlanılabilir kılan şeylerin başında geliyor sanat ve sanatın içinde çok özel bir alandır şiir. Hangi söz, iki dizenin anlattığı derinliği bu kadar güzel yansıtabilir ki, hangi resim, hangi dans... Kısa ama içten ve derin... Işıklarla Oynamayın diyor bakın, ışıklarla oynamayın ve kirlilere sığınmayın!..

ışıklarla oynamayın
dedim ben size

Ülkemiz edebiyatı ve şiiriyle oldukça zengin aslında, birçoğumuz farkında olmasak da. Nice şiir sevdalısı geldi geçti bu topraklardan, büyük bir kısmı genç yaşta aramızdan ayrıldı, belki de üretkenliğinin baharında. Hasan Hüseyin de erken göçenlerden. Eminim yaşasaydı bugünkü Türkiye için yazacağı çok şey olurdu. İnceden inceden... Çok şey sığdırırdı kısacık dizelere.

İyi ki şiir var, iyi ki şairlerimiz var. Nice söylenemez sözü söyledik onların diliyle. Tüm ölümsüz şairlerimizi bir kez daha saygıyla anıyorum. İyi ki varsınız...

Selam olsun tüm şairlere ve şiir severlere!..
yararı yok karanlıkta sürek avının
                                   dedim ben size
yanlış kalemlere kayar elleri yazıcıların
tutanaklar yanlış yazar
                                  dedim ben size

karanlığı az kullanın  kirliler kokar birgün
birgün yanar bu ışıklar sırıtır suratlarınız
kirlilere sığınmayın / dedim ben size
yararı yok oynaşmanın törensel aklıklarda
kaçın kaçabilirseniz uzak sulara
ışıklarla oynamayın / dedim ben size

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *