22 Mart 2016 Salı

Aşık Veysel


21 Mart 1973'te yitirdiğimiz Aşık Veysel'i saygıyla anıyoruz.


Dost dost diye nicesine sarıldım 
Benim sadık yarim kara topraktır

beyhude dolandım, boşa yoruldum 

Benim sadık yarim kara topraktır


Cumhuriyet dönemi Halk edebiyatının büyük ustası Aşık Veysel.  Şehirli aydınların halk şiiri geleneğinden yararlanarak şiir yazdığı günlerde yaşamış gerçek bir saz şairidir, aşık edebiyatının son dönemdeki en büyük ozanıdır.
Karnın yardım kazmayınan, belinen 
Yüzün yırttım tırnağınan, elinen 

Yine beni karşıladı gülünen 

Benim sadık yarim kara topraktır 


Anadolu'nun yetiştirdiği büyük değerlerden olan ozan, aslen köylüdür ve bütün benliğiyle toprak sevdalısıdır. Onun güven veren, bereketli, vefalı oluşunu över. her ihtiyacını karşılayan toprağa vefasını anlatır şiirde.

Toprak değeri bilindiğinde gerçek bir dosttur insana. Sakladığı hazineleri ortaya çıkarmak, insanın çabasıyla olacaktır. Bir verip bin alınan toprak, aslında hepimizin sadık dostu değil midir? Ölünce bağrını açan da odur, bütün kusurlarımızı gizleyen de...

Her kim ki olursa bu sırra mazhar 
Dünyaya bırakır ölmez bir eser 

Gün gelir Veysel'i bağrına basar 

Benim sadık yarim kara topraktır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *