12 Ocak 2016 Salı

Göçebe / Stephenıe Meyer


Bilim kurgu romanı Göçebe'de, bir ruh göçünü takip edeceksiniz. Aynı bedende iki ruh, yaşanan ikilem ve işgalci ruhlar...


Soru

"Bedenim, evim
Kısrağım, av köpeğim
Ne yapacağım ben
Sen gittiğin zaman
...
Son çarem bir bulutsa
Nasıl saklanacağım ardına?" ( May Swenson)

Sonsöz / Devam
"Dünya gezegenindeki son insan topluluğunda hayat devam ediyor ama hiçbir şey aynı kalmıyordu. Ben de aynı değildim."

Stephenie Meyer'den ilginç bir roman, heyecanlı ve yer yer de düşündürücü hoş bir kitap. 679 sayfalık görüntüsü başlangıçta ürkütse de, okumaya başladıktan sonra nasıl bittiğine inanamıyorsunuz. Ben bilim kurgu sevmeyen bir okur olmama rağmen Göçebe'yi bir çırpıda okudum ve tabi size de öneriyorum.

Şaşırtıcı, karanlık ve bilim ötesi bir hikayeyi umuda aralanan bir kapı gibi göreceksiniz kitapta. Kahramanların acılarını, karmaşalarını umutla besleyen bir anlatımla karşılaşacaksınız. Bilim kurgu olduğu kadar, bir psikolojik gerilim romanı Göçebe, belki de beni saran tarafı bu oldu.

Romandaki Göçebe, ruhsal bir karakter, bir işgalci. Melanie'nin içine yerleştirilen ruh, Melanie ise bedeninde iki ruhu taşımak zorunda kalan karakterimiz. Tek bedende işgalci ve isyancı... Melani teslim olmaz içindeki Göçebe'ye ve o göçebe ruhu etkilerken bir yandan da ondan etkilenir. Roman boyunca yaşanan ikilem, bu dünyanın garipliği ve henüz bu dünya için umutların tükenmediği yargısıyla noktalanır.  

Farklı düşünülmüş, iyi işlenmiş, harika bir kurgu bence. Bir bedende iki ruh... Çift karakterli insanlarda, kişilik bölünmesi yaşayanlarda da böyle mi acaba? Beden aynı olsa da zihinde büyük değişimler yaşanıyor Göçebe'de. Melanie teslim etmiyor zihnini, işte o nedenle, bedenine iki ruh hükmediyor. Bu noktada, romanların olmazsa olmazı aşk da devreye giriyor tabi. Gerisini kendiniz keşfedin! Okuyun, tutkuyu, insan olmanın anlamını, aşkı, mücadeleyi görüp etkilenmemek imkansız. İlk sayfada sizi saracak ve elinizden bırakamayacaksınız. Söylemesi benden. Keyifli okumalar!..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *