3 Aralık 2015 Perşembe

Louise Hay / Düşünce Gücüyle Tedavi



"Bazen büyük bir trajedi gibi görünen şey, daha üst boyutta bir gelişmenin nedeni olabilir."


Louise Hay, olumlu düşünce, hayatın şifası, düşünce gücünün bedene ve ruha etkileri üzerine çalışmalar yapan ve kitaplar yazan bir kalem. Bizler, düşündüğümüz her şeyi olumluya çeviremesek de, bu tarz yazarların zaman zaman ruhumuza iyi geldiğini de biliriz.  İşte Louise Hay da onlardan biri.

Louis Hay zor bir çocukluk dönemi geçirmiş, fiziksel ve cinsel tacizlere maruz kalarak büyümüş. Düşünce Gücüyle Tedavi'nin sonlarında bulunan Benim Hikayem bölümünden öğreniyoruz bunu. Kısa bir özgeçmiş ama kitabı yazış amacını anlamak için mutlaka okunması gereken belki de en önemli bölüm Benim Hikayem. Sevgiden yoksun ve özgüvensiz yılların ardından olumlu düşünce modeliyle tanışan yazar, hayatına yeni bir yön çizmeyi de başarmış böylelikle. 


İlk kitabı Bedeninizi İyileştirin'de Hay, fiziksel hastalıkların metafiziksel nedenlerini anlatıyor ve bir gün tüm bilgilerini başkalarını iyileştirmeye adamışken dünyası bir kez daha yıkılıyor: Kanser... Ardından zihinsel iyileştirme yöntemlerini kendi üzerinde çalışarak ilerleyen yazar, bu hastalığı da alt etmeyi başarmış. Yaşamındaki diğer olumsuzluklar gibi.

Ben Louise Hay'ın Düşünce Gücüyle Tedavi kitabını baş ucu kitabım yaptım yaklaşık 15 yıldır. Hay kadar büyük değişimler yaşamasam da zaman zaman düştüğüm çukurdan çıkmak için bana yardımı olduğunu inkar edemem. Yine böyle buğulu günlerimden birini yaşarken tekrar elime aldım bu kitabı. Kitapta öğretilen yeni düşünce modellerini hep sevmişimdir ama her zaman uygulayamadığımı da söylemeliyim. 16 bölümden oluşan kitabın ön ve son sözleri bana çok şey anlatıyor. Sadece sonsöz bile, kitabı elime almak için iyi bir neden bence.

Düşünce Gücüyle Tedavi'nin son sözünde, "Bilmek istediğim her şeyi iç rehberim bana söyler  ve ihtiyacım olan her şeyi evren bana sunar." diyor Louise Hay. Benim de çok inandığım bir felsefe bu aslında, belki de o yüzden 2000'de kitaplarıyla tanıştığım bu 89'luk yazar bana hep yakın gelmiştir.

Dedim ya bu bir baş ucu kitabı, ara ara alır gözden geçiririm; o anki ihtiyaca göre bir kılavuz sayfa seçerim kendime. Kitabın her bölümde ayrı ayrı, kendimizle ilgili yanlış inanç kalıplarını anlatıp yeni ve doğru olanıyla değiştirmeye yönlendiriyor bizi Louise Hay. Hastalıkların psikolojik nedenlerini ve tedavi yollarını anlatıyor. O anki rahatsızlık neyse sadece o bölümü açıp okuyabilirsiniz ya da merak ettiğiniz her ne varsa onu... Yormayan, sıkmayan güzel bir kitap, iyi bir dost.. 

Taciz, dayak ve tecavüzle büyümüş bir kızdan örnek bir insana dönüşen Louis Hay'ın deneyim ve yöntemlerinden en azından birini uygulamamak mümkün mü?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *