4 Ekim 2015 Pazar

Kentlerimizden...

Balıkesir

En eski adı Akiros/Akiraus olan Balıkesir, Arap kaynaklarında da Agira diye geçiyormuş eskiden. Bugünkü adı hakkında çeşitli rivayetler olan bu kentin Eski Hisar/Palaio kostro ya da Peliy kestrü olduğu fikri ortaya atılmıştır. Bazı Osmanlı belgelerinde de Balıkhisar olduğu söylenmektedir. Eski Türkçede balık, şehir anlamına geldiğine göre, hisar şehri anlamındaki bu kelime de akla oldukça yakın doğrusu. Karesi Beyliği döneminden kalma adı uzun süre kullanan bu kent, tarihte Misya adıyla da anılmış.


Adı nereden gelirse gelsin, hayatımda önemli bir yere sahip bir kent Balıkesir. Ömrümün en önemli yıllarını verdiğim bu topraklara şimdi özlem duyuyorum açıkçası. Bir kenti güzel kılan orada yaşananlardır aslında, kötü anıları silip güzellerini hasretle kucakladığım Balıkesir, gençliğimin geçtiği sahil kenti. Anneliğe ilk adımı orada attım, öğrencilerimle ilk kez orada kucaklaştım. İlk bebeğimi orada gömdüm toprağa, ilk paramı orada kazandım, orada harcadım. İyisiyle kötüsüyle , anılar defterimde önemli sayfaları kaplayan Ege ve Marmara karışımı bir kent Balıkesir... 

Merkezini değil belki ama ilçelerini, gezip keşfetmeyi sevenlere öneririm. Turistlerin ortak tercihi Ayvalık olsa da, ben Akçay'ı her zaman daha çok sevmişimdir. Şirin, küçük ve samimi... Tabi Ören de bambaşka güzel benim için. Sakin yerler olduğundan seviyordum belki de, Ayvalık'ın kalabalığı, gürültüsü yoktu oralarda, daha huzurlu, daha içten geliyordu bana Akçay ve Ören. Şimdilerde nasıl, hiç bilmiyorum; zira on yıl var ki dönmedim bu ilk gençliğimi gömdüğüm kente. İlle de Ayvalık diyenlereyse önerim Şeytan Tepesi'nde gün batımını seyretmeleri, hala yerindedir umarım! Zeytiniyle ünlü Edremit'e gidenlere de zeytin reçelini denemelerini öneririm.

Balıkesir'de bir zamanlar çok sevdiğim şeylerden biri de her semtte ayrı bir gün kurulan pazarlarıydı. Özellikle pazar ve salı günleri kurulan semt pazarlarına bayılırdım. Her hafta sonu taze balık yeme imkanı buluyorduk; ayrıca bolca da taze sebze-meyve... 

Doğa sevenler, tarih meraklıları, fotoğraf tutkunları, hepiniz için seçenekler var burada. Ayrıca zamanınız bolsa ve gezmeyi de seviyorsanız, Balıkesir'den çıkarken Ayvalık üzerinden Dikili yönüne ilerleyin. İzmir'in sevimli bir ilçesi... Yine şirin ve güzel bir yere varmış olacaksınız. Bol bol fotoğraf çekmeyi de ihmal etmeyin derim.

Keyifli gezmeler!...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *