20 Nisan 2015 Pazartesi

Acı Tezkere



“Cephe diye bir yer varmış”



  
babam
ben yedi yaşıma bastım
biliyorsun değil mi
sen orda kutlarsın artık doğum günümü
biliyorum cephe denen yerdesin
ama sakın ölme
gelince pasta yaparım sana
resim çizerim defterime
kutlarız o zaman
sen sakın üzülme


babam
cephe neresi,üşüyor musun orda
bizim ev buz gibi
annem tuğla ısıttı sobanın üstünde
yatağa koyduk gece
ayaklarım ısındı ama
ellerim üşüyor yine de
ne zaman geleceksin baba
Mustafa dayım da yanında mı
neden koptu ki bacağı
öyle dediler pazar yerinde

bugün doğum günüm babam
sen savaştaymışsın
kim kızdırdı ki savaşıyorsun
savaş ne demek baba


annem bisküvi almış bakkaldan
pasta yaptım sana dedi
üstüne çikolata bile sürmüş
süslemiş benim için
ama babam yok,dedim
babamı bekleyelim,dedim
olmazmış öyle
daha çok varmış gelmene
olsun,biz annemle yeriz pastayı

yine ağladı annem bana sarılıp
keşke söylemeseydim
annem her gün ağlıyor baba
sen yoksun diyeymiş
bir de vatan içinmiş gözyaşları
acı tezkere diye bir şey varmış
anlamadım ama
ya haberin gelirseymiş
kara olurmuş o haber
yine de başımızı eğmezmişiz
vatan içinmiş gidişin baba

annem gizlice ağlıyor her gece
yemenisiyle siliyor yaşlarını
sanki ben anlamıyormuşum gibi
koca adam oldum bak
evin erkeğiyim artık
kadınlar niye ağlar baba

Ahmet yetim kalmış
künyesi gelmiş dün babasının
yetim ne demek baba
künye ne ki
neden anneler hüzünlü bakar hep
babaların hiç biri yok,neden
abileri bile yok çoğunun
nereye gittiniz baba hepiniz birden

nenem günlerdir sessiz sessiz
ölüm,yıkım,kıyım deyip duruyor
bunlar ne demek baba
neden koptu dayımın bacağı
senin kolların duruyor mu bari
yoksa nasıl sarılacaksın gelince bana
ya bacakların
yarışacak mısın yine benimle
ninemin elam diye sevdiği gözlerin
duruyor mu baba

herkes toprak oluyormuş orda
toprak olmak ne demek baba
dünya büsbüyükse
neden kavga ediyor ordaki amcalar
sığamamışlar mı koca dünyaya

vatan için diyor annem
vatan sana emanetmiş baba
onu sakın kimselere verme
ha,bir de sakın ölme
daha ben büyüyüp baba olacağım
ölmek ne demek baba

sessizce uyurmuş şehitler
şehit ne demek baba
toprak kızıla boyanırmış savaşta
denizler de mavi kızıl olurmuş
denizi kim boyar ki baba

söyle,ben oğluma gideceğim,de
sakın sen ölme emi baba
Ali’nin babası,amcası,Mustafa dayım
hiçbiri ölmesin
Hayriye ablanın kocası
o da ölmesin,kızı olacakmış yakında
söyle sağ gelsin baba

babam
savaş ne,kan ne,ölüm ne
neden hiç mektubun gelmiyor
parmakların duruyor mu baba

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *