27 Ağustos 2015 Perşembe

Zıkkım (Cevizli-Acılı Salça) / Tarif


Babaannem, size zıkkım yaptım çocuklar, dediğinde gülmüştük hepimiz, hınzırca bir şey yapacaktı yine. Kızdırmak hoşumuza giderdi her ziyaret sofrasında ama bu kez kızgınlıkla, 'zıkkım yiyin' değil de 'zıkkım yaptım' diyordu, hayırdır! Gülümsüyordu da üstelik, bakalım bu yaşlı yaramaz neler karıştırıyor yine?

Elinde kocaman bir tabak ve yüzünde şirin bir gülücükle geri döndü, meğer ekmeğin üzerine bol acılı, bol cevizli salça sürmüş. Yanında da kocaman bir sürahide mis gibi limonata, tabi kendi elleriyle hazırladığı harika içecek... Bayılırım acıya çocukluğumdan beri, belki de babaannemin zıkkımları sayesinde.

Tabi büyüyünce zor da olsa tarifini aldım bizim tontondan, doksanlık yaşına rağmen hala hınzırdı babaannem. Mekanı cennet olsun! Gelin birlikte yapıp analım inatçı yaramazı!



Yapılışı:

4 diş sarımsak ayıklanıp bir tutam tuzla havanda dövülür. 5-6 çorba kaşığı acı biber salçası, 1 su bardağı  zeytinyağı, 1 su bardağı ceviz içi (cevizler mümkün olduğunca dişe gelmeli), 1 çay kaşığı acı pul biber, 1 çorba kaşığı kimyon, 2-3 dilim ufalanmış ekmek içiyle sarımsaklar harmanlanır. Hazırlanan harç dilimlenmiş ekmeklerin üzerine sürülerek afiyetle yenir.

Not: Karışıma tuz eklemeyin derim, zira salça tuzlu olabilir ayrıca sarımsağı da tuzla ezdiniz. Ayrıca satın aldığımız pul biberler de oldukça tuzlu.Tadına bakın bence, sonra gerekirse eklersiniz. Ben ekmiyorum.

Zıkkımı hazırlarken çay demlemeyi de unutmayın! Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz alınmıştır.Teşekkürler...

Arşiv

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *